مایکروسافت ویژگی FSR شرکت AMD را به کیت توسعه بازی خود اضافه کرد
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۹۹۰۹۴
به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بازیهای رایانهای در بین نوجوانان و جوانان نسل امروز طرفداران بسیاری دارد و در ایام فراغت آنها بازیهای مختلفی را بصورت تک نفره و گروهی در منزل یا گیم نتها انجام میدهند. البته در این دو سال اخیر به دلیل محدودیتهای فراوانی که به واسطه شیوع ویروس کرونا در نقاط مختلف دنیا توسط دولتها وضع شد اقشار مختلف مردم برای جلوگیری افسردگی ناشی از قرنطینه به بازیهای کامپیوتری روی آوردند و حتی گاها بعضی از آن ها تبدیل به گیمرهای حرفهای نیز شدند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
شرکتهای گوناگون تولید کننده بازی ها نیز با استفاده از فرصت بی نظیری که کرونا در اختیار آن ها گذاشته بود کنسولهای بازی فراوانی را با قابلیتهای ویژه در اختیار علاقهمندان به گیم قرار داده اند و هر روز نیز با بهره مندی از تکنولوژیهای جدید در حال به روز آوری و افزودن یک مزیت به آنها هستند و در بازار سودآوری خوبی داشته اند. در همین زمینه در گزارشی که wccftech منتشر کرده است، نشان میدهد دارندگان ایکس باکس وان بهزودی میتوانند برخی از بازیها را با ویژگی FSR تجربه کنند.
در همین باره جیسون رونالد، سرپرست تیم تولید ایکس باکس، با ارسال توئیتی تأیید کرد که ویژگی FSR به کیت توسعهی بازی ایکس باکس افزوده میشود و در اختیار سازندگان و بازیسازان قرار میگیرد تا آن را به عناوین خود اضافه کنند. در توئیت رونالد تأیید میشود که ویژگی مورد نظر علاوه بر کنسولهای ایکس باکس سری اس و سری ایکس، به ایکس باکس وان نیز افزوده میشود تا بازیهای این کنسول با بهبود در عملکرد مواجه و در فریم ریت بالاتری اجرا شوند.
شرکت مایکروسافت چند روز پیش، کیت توسعهی بازی جدید خود را برای کنسولها منتشر کرد و با توجه به همزمانی این اتفاق و توئیت جیسون رونالد، کارشناسان از اضافه شدن قریب الوقوع ویژگی FSR شرکت AMD به کیت توسعهی بازی مایکروسافت خبر میدهند. به هر حال اگر این ویژگی به کیت جدید شرکت مایکروسافت اضافه شود منابع بیشتری برای اجرای هرچه بهتر بازی ویدئویی آزاد میکند و گیمرها میتوانند تجربه خوبی از اجرای بازی داشته باشند.
نکتهی جالبی در کیت توسعهی بازی جدید ایکس باکس یافت شده است که به سازندگان بازی ویدئویی اجازه میدهد فریم ریت بازی را بین ۶۰ الی ۱۲۰ فریم بر ثانیه ببرند. ویژگی جدید که "+۶۰FPS" نام دارد، زمانی فعال خواهد شد که کاربر از مانیتور یا تلویزیونی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و برخوردار از VRR استفاده کند. در چنین شرایطی فریم ریت بازی میتواند متغیر باشد و از مرز ۶۰ فریم بر ثانیه بالاتر برود و به ۱۲۰ فریم بر ثانیه برسد.
در حال حاضر اطلاعات بسیار کمی در مورد اضافه شدن ویژگی FSR به کنسولهای خانگی سری ایکس باکس و پلی استیشن وجود دارد. در واقع نمیدانیم چه زمانی این ویژگی به بازیهای کنسول اضافه میشود و کدامیک از عناوین موجود در بازار با انتشار آپدیت از قابلیت FSR برخوردار خواهند شد.
با در نظر گرفتن این رخداد شاید ویژگی FSR به پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ هم اضافه شود البته باید تا زمان برگزاری کنفرانس خبری سونی با محوریت پلی استیشن، صبر کرد و دید که مسئولان شرکت سونی که قرار است عناوین جدید و برنامههای این شرکت برای برند و محصولات پلی استیشن را معرفی نمایند برنامهی برای اضافه کردن این ویژگی دارند یا خیر.
بیشتر بخوانید
بالاخره کنسول Atari VCS به بازار آمدانتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: بازی رایانه ای گیمر حرفه ای گیمر ایرانی کنسول بازی ایکس باکس وان ایکس باکس سری ایکس پلی استیشن ایکس باکس کنسول ها ویژگی FSR بازی ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۹۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
اپل تراشههای هوش مصنوعی خود را برای مراکز داده توسعه میدهد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، وال استریت ژورنال به نقل از افراد آشنا گزارش داد که اپل در حال توسعه تراشه خود برای اجرای نرم افزار هوش مصنوعی در مراکز داده است.
اپل که در زمینه هوش مصنوعی از رقبای خود عقب افتاده است، از سؤال در مورد برنامه های خود برای این فناوری طفره رفته است.
تیم کوک، مدیرعامل این شرکت در مصاحبهای با رویترز گفت: «ما همچنان نسبت به فرصتهای خود در زمینه هوش مصنوعی مولد بسیار خوشبین هستیم و سرمایهگذاریهای قابل توجهی انجام میدهیم.
در این گزارش آمده است که این پروژه با نام رمز داخلی «Project ACDC» (تراشههای اپل در مرکز داده) با هدف استفاده از تخصص طراحی تراشه اپل برای زیرساخت سرور آن است.
به گفته این روزنامه، این پروژه چندین سال است که در حال انجام است، اما مشخص نیست که چه زمانی رونمایی خواهد شد.
در این گزارش آمده است که برای تراشه سرور اپل، این مؤلفه احتمالاً بر روی اجرای مدلهای هوش مصنوعی، که به عنوان استنتاج نیز شناخته میشوند، متمرکز خواهد بود تا بر روی آموزش مدلهای هوش مصنوعی.
اپل بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.
وال استریت ژورنال گفت که اپل با شرکت تولید نیمه هادی تایوان برای طراحی و شروع تولید چنین تراشه هایی همکاری می کند؛ اما اضافه می کند که هنوز مشخص نیست که این دو شرکت درباره این موضوع به نتیجه قطعی رسیده اند یا خیر.
انتهای پیام/